seo site

seo site

جایی برای سئو سایت ها به صورت حرفه ای
seo site

seo site

جایی برای سئو سایت ها به صورت حرفه ای

تفریحات جالب در سفر به بالی

بالی معروف به جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است.

جاهای دیدنی بالی

گردشگران بسیاری هستند که بالی را برای گردش انتخاب می‌کنند. دلیل جذابیت بالی را علاوه بر مناظر زیبا و فوق‌العاده می‌توان در معماری شگفت‌انگیز و ساختمان‌های قدیمی آن دید. گاهی‌ اوقات به‌سختی می‌توان فهمید، بنای زیبایی که مشاهده می‌کنید، معبدی است چندین‌ هزار ساله یا رستورانی نوساز یا هتلی جدید با معماری زیبایی خارق‌العاده. یکی از جذاب‌ترین نکات درمورد سفر به بالی، گذراندن اوقاتی به‌شدت راحت و دل‌چسب با بودجه‌ای مناسب است. مجله دلتا را با معرفی تفریحات جالب در سفر به جاهای دیدنی بالی ورق بزنید.

۱.موج‌سواری

از سال ۱۹۳۰ تاکنون، موج‌سواران به بالی جذب شده‌اند. بالی، با بیشترین نقاط موج سواری در سطح جهان، مرکز موج سواری اندونزی است. سفر موج سواری در بالی تقریبا همیشه در کوتا، منطقه ساحلی اصلی اندونزی آغاز می‌شود. در اینجا موج سواران برتر از شرایط طوفانی مطبوع، لذت می برند، در حالی که مبتدیان، استراحت در ماسه های نرم ساحل و مدارس موج سواری متعدد را محیطی مناسب برای اولین ذوق ورزشی خواهند یافت.

جاهای دیدنی بالی موج سواری

۲. بازدید از اوبود

وجود مراکز اسپا (مراکز تخصصی ماساژ)، مراکز خرید، زمین‌ها و مزارع سبز و مراکز درمانی بی‌شمار باعث شده است تا تعداد زیادی از گردشگران علاوه بر سواحل جذاب و جادویی از اوبود دیدن کنند.

۳. تماشای سواحل

در بالی، سواحل مختلفی با فضای متنوع وجود دارد. هم می‌توانید از آفتاب گرفتن در سواحل کوتا و شب‌های شاد و شلوغ آن بهره ببرید و هم از حضوری لذت‌بخش در سواحل مجلل‌تری در جنوب بالی بهره‌مند شوید. در هر حال، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است. جزایر سمین‌یاک و لگیان بالی بسیار مشهورند، اما با فاصله از سواحل غربی نیز انتخاب‌های مختلفی وجود دارد.

۴. بازدید از داخل جزیره

دریاچه‌ها، کوه‌های آتش‌فشانی، شالی‌ها و بازدید از داخل جزیره‌ بالی خارج از دِنپاسار نیز بسیار لذت‌بخش است. دهکده‌هایی که در دامنه‌ کوه‌های آتش‌فشانی فعال قرار دارند، چشمه‌های آب گرم و… از دیدنی‌های این نقاط به شمار می‎روند. البته مسافت‌ها در بالی کوتاه است. بنابراین بدون اقامت شبانه می‌توانید نقاط مختلف و جنگل‌ها و… را هم ببینید. می‌توانید از اوبود در بالی، موتور کرایه کنید و همه مسیرها را با آن بروید.

بالی جزیره خدایان

۵. غواصی

غواصی در بالی معمولا از تایلند ارزان‌تر و جالب‌تر است. دیدن جزایر نوزا پِنیدا خالی از لطف نیست و شن‌های سیاه آمِد (AMED) در بخش شمالی جزیره نیز غواصانی را که برای دیدن (USS Liberty wreck ) و غواصی به این محوطه می‌آیند، به خود جلب می‌کند.

۶.خرید نقره از سِلوک

سلوک دهکده‌ای در سوکوواتی است که به‌ دلیل نقره‌کاری‌هایش مشهور است. این دهکده با اوبود تنها نیم ساعت فاصله دارد. به‌راحتی می‌توانید یک‌روزه به آنجا بروید و از فروشگاه‌های نقره‌فروشی زیبای آن در خیابان جالان رایا دیدن و سوغاتی‌های زیبا خریداری کنید. علاوه‌ بر خرید محصولات متنوع نقره، امکان سفارش دادن نقره به‌شکلی که خودتان دوست دارید هم وجود دارد. ضمنا از چانه‌زدن هم خجالت نکشید، زیرا در اینجا بسیار کار رایجی است.

۷. بازدید از جنگل میمون‌ها

جنگل میمون‌ها؛ از جاذبه‌های اصلی اوبود به‌ شمار می‌رود. در این مکان، حدود ۵۰۰ میمون زندگی می‌کنند و ۳ معبد وجود دارد که قدمت‌شان به قرن ۱۴ میلادی می‌رسد. شما ضمن بازدید از معابد، میمون‌ها و عکس‌برداری می‌توانید از منظره‌های طبیعی زیبا هم لذت ببرید. برای برقراری ارتباط با میمون‌ها می‌توانید با خودتان موز ببرید اما یادتان باشد که این میمون‌ها خیلی اجتماعی هستند و اگر با خودتان عینک، بطری آب و… به‌همراه داشته باشید، آنها را از شما می‌گیرند.

جنگل میمون‌ها

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری دنیا “دیدنی های اسپانیا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

گواهینامه بین المللی رانندگی ؛ سفر با خودرو شخصی

آمستردام ؛ بهشت قاره سبز

برترین جاذبه های گردشگری پراگ

دیدنی های اسپانیا

دیدنی های گرجستان 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله گردشگری دلتا دیدن نمایید


کلوچه سیب ؛ یک میان‌وعده خوشمزه

کلوچه سیب با طعم دلپذیر و بافت ترد خود یک میان‌وعده مغذی و سالم برای شما خواهد بود.
طرز تهیه کلوچه سیب
روزهای قرنطینه بهترین فرصت است تا افزون بر پخت غذا تهیه انواع شیرینی‌ را تجربه کنید. کلوچه سیب یکی از شیرینی‌هایی است که علاوه بر میان‌وعده، می‌تواند به عنوان یک صبحانه عالی و خوشمزه همراه با شیر گرم سرو شود. مجله دلتا را با طرز تهیه کلوچه سیب دنبال کنید.

مواد لازم

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • کره ذوب شده ۱/۲ پیمانه
  • سیب زرد خرد شده ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل مایع ۲-۳ قطره
کلوچه سیب

طرز تهیه کلوچه سیب

  • در ابتدای کار حدود ۱۱۰ گرم کره را با کمک بخار ذوب کنید و کنار بذارید تا خنک شود. سپس آرد و بیکینگ پودر را نیز مخلوط و با هم‌ الک کنید و کنار بذارید.
  • تخم مرغ ها را با شکر با دور تند همزن زده تا کرم رنگ و کشدار شود.
  • از کره خنک شده به میزان ۱/۲ پیمانه جدا کرده و به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و هم بزنید.
  • همزن را روی دور کند قرار دهید و مخلوط آرد و بیکینگ پودر را بیافزایید؛ وقتی خمیر جمع شد همزن را خاموش کنید.
  • سیب هایی که از قبل ریز خرد کرده اید را به خمیر اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.
  • فر را روشن و در دمای ۱۶۰ درجه تنظیم کنید و کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید. از خمیر گلوله های یکسان به اندازه گردو بردارید و در سینی بچینید.
  •  سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید (تا زمانی که کلوچه ها طلایی شود).
  • پس از پخت، روی کلوچه ها پودر قند و دارچین الک‌ کرده و سپس سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه انواع کلوچه “دونات ؛ کلوچه مدرن!” را مطالعه کنید.

۶ نکته مهم درباره استفاده از ضد آفتاب

برای دور ماندن از اشعه مضر آفتاب، استفاده از ضد آفتاب در هر فصلی از سال ضروری است. در این مطلب نکاتی مهم را درباره استفاده از ضد آفتاب با شما در میان می‌گذاریم.

استفاده از ضد آفتاب

آیا می‌دانید بهترین کرم ضد آفتاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ اگر SPF بالا تنها ملاک شما برای خرید و استفاده از ضد آفتاب است، پس لازم است نکاتی را در مورد ضد آفتاب‌ها به شما بگوییم که احتمالا تا به حال چیزی در مورد آن‌ها نشنیده‌اید. با این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات استفاده از ضد آفتاب را با شما در میان بگذاریم.

کرم ضد آفتاب

۱. همه کرم‌های ضد آفتاب، محافظ پوست نیستند

بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب تنها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB آفتاب محافظت می‌کنند و اشعه‌های خطرناک UVA هنوز همان‌جا است. برای آن که تفاوت بین UVA و UVB را به صورت دقیق متوجه شوید، نکات زیر را بخوانید:

  • اشعه‌های UVB خورشید موجب آسیب به لایه‌ی رویی پوست و آفتاب سوختگی می‌شود.
  • اشعه‌های UVA باعث به وجود آمدن چین و چروک‌ها، پیری زودرس و آسیب رسیدن به DNA پوست می‎شوند.
  • طبق بررسی‌های صورت گرفته آنچه در نهایت موجب بیماری‌های پوستی و به ویژه سرطان پوست می‌شود، اشعه‌های UVA است.

مراقبت از پوست

کدام ضد آفتاب را بخریم؟

هنگام خرید و استفاده از ضد آفتاب دنبال کلمه‌های Broad Spectrum (طیف وسیع) روی بسته‌بندی یا بدنه ضد آفتاب بگردید. این عبارات نشان‌دهنده آن است که کرم شما می‌تواند از پوست در برابر هر دو اشعه محافظت کند. بهترین ضد آفتاب‌ها این ویژگی را دارند.

۲. یک نخود از کرم ضد آفتاب فایده‌ای ندارد

بیشتر مردم جهان، یک چهارم میزان مورد نیاز از کرم ضد آفتاب را استفاده می‌کنند، حتی بهترین ضد آفتاب‌ها هم اگر کم مصرف شوند، بی‌فایده خواهند بود. حدود ۳۰ گرم ضد آفتاب برای آن که دست‌ها، پاها، گردن و صورت یک بزرگسال متوسط، کاملا پوشانده شود، کافی است.

نکته: کرم ضد آفتاب شما ممکن است به دلیل تعریق بدن بعد از مدتی پاک شود، پس اگر به صورت مداوم در آفتاب ایستاده‌اید، ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

سلامت پوست

۳. SPF 30 دوبرابر SPF 15 نیست

SPF مخفف Sun Protection Factor است، به معنای “میزان محافظت از نور خورشید”. این اصطلاح میزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های سوزاننده نور خورشید را نشان می‌دهد. برای این که به درک دقیق‌تری برسید لازم است نکات زیر را بدانید:

  • SPF 15 می‌تواند جلوی ۹۳ درصد اشعه‌های مضر آفتاب را بگیرد.
  • SPF 30 از برخورد ۹۷ درصد اشعه‌های UVB با پوست جلوگیری می‌کند.
  • SPF 50 جلوی برخورد ۹۸ درصد اشعه‌های UVB با پوست را می‌گیرد.
  • بررسی‌های سازمان غذا و داروی آمریکا هیچ‌گونه ارزشی را برای SPF بالاتر از ۵۰ قائل نشده است.

روتین مراقبت از پوست

کدام ضد آفتاب را بخریم؟

SPF 30 معمولا برای یک کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست، کافی است. در کنار SPF به محافظت کرم از پوست دربرابر اشعه‌های UVA هم توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست، “مراقبت از پوست صورت پس از ۳۰ سالگی” را مطالعه کنید.

۴. زمان خروج از خانه تازه یادتان نیفتد ضد آفتاب بزنید

درست قبل از خروج از خانه وقت خوبی برای استفاده از ضد آفتاب نیست. این کارتان تا حد زیادی بی‌فایده است. ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا کرم ضد آفتاب به خوبی جذب پوست شود. پس نیم ساعت پیش از آن که از خانه بیرون بروید، از ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست

۵. بهترین کرم ضد آفتاب هم در مقابل آب مقاوم نیست

دیگر هیچ کرم ضد آفتابی در آمریکا مجاز به استفاده از لیبل “ضد آب” نیست. در واقع یک کرم ضد آب، کرمی است که بتواند دربرابر شنا یا عرق کردن حدود ۴۰ تا ۸۰ دقیقه روی پوست، مقاومت کند. حتی اگر فکر می‌کنید یک “کرم ضد آفتاب ضد آب” خریده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم، اگر صورتتان خیس شد، یک بار دیگر کرم را تکرار کنید.

ضد آفتاب کودکان

۶. استفاده از کرم ضد آفتاب و جذب ویتامین D

بدن به کمی نور خورشید برای تولید ویتامین D نیاز دارد. آیا لازم است نگران این باشیم که استفاده از ضد آفتاب ممکن است باعث کمبود ویتامین D شود؟ بررسی‌ها نشان داده است که اگرچه کرم ضد آفتاب در نهایت باعث جذب کمتر ویتامین D از طریق پوست می‌شود، اما این کاهش جذب به میزانی نیست که شما را نگران کند. از طرف دیگر متخصصان پوست به شما توصیه می‌کنند که برای جذب ویتامین D خود را در معرض تابش شدید نور خورشید قرار ندهید. به جای آن تغدیه خود را به گونه‌ای تغییر دهید که مواد غذایی سرشار از ویتامین D را شامل شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با علائم کمبود ویتامین دی، “علائم کمبود ویتامین D در بدن” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

روغن جوجوبا ؛ سرم طبیعی تقویت پوست و مو

خواص روغن نارگیل برای پوست

۵ راهکار برای از بین بردن چربی صورت

خط لبخند و ترمیم آن

مراقبت از پوست صورت پس از ۳۰ سالگی

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید

جریمه پارک خودرو در پیاده رو

کسانی که جلوی در خانه‌ خود در پیاده‌رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیرمحل سکونتشان توقف می‌کنند برای ساکنان آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.
جریمه پارک خودرو در پیاده رو

دغدغه جای پارک یکی از مشکلاتی است که اکثر شهروندان و رانندگان با آن روبرو هستند، این مشکل تقریبا در همه شهرهای بزرگ وجود دارد. افزایش روزانه تعداد خودرو‌های شخصی و در مقابل کاهش جای پارک، باعث ایجاد پدیده پارک در پیاده‌رو‌ها شده است. یک مقام انتظامی به این سوال که پارک کردن وسایل نقلیه در پیاده‌رو ممنوع است؟ پاسخ داد و مبلغ جریمه و شیوه ثبت تخلف پارک وسایل نقلیه در پیاده‌رو را اعلام کرد. در ادامه با موضوع جریمه پارک خودرو در پیاده رو با مجله دلتا همراه باشید.

جریمه پارک خودرو در پیاده رو

پارک کردن خودرو در پیاده‌رو جریمه‌ای معادل ۴۰ هزار تومان دارد و در صورتی که مامور پلیس راهنمایی و رانندگی خودرویی پارک شده در پیاده‌رو مشاهده کند، این اعمال جریمه برای پلاک آن صورت خواهد گرفت. توجه داشته باشید که فارغ از آن که خودرو به طور کامل در پیاده‌رو پارک شده و یا بخشی از آن در پیاده‌رو قرار داشته باشد، به هر صورت جریمه ۴۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد. در برخی از مواقع راننده‌ها به دلیل نبود جای پارک و عجله‌ای که برای پارک کردن خودروی خود دارند، خودرو را در پیاده‌رو پارک کرده و بدون توجه به عواقب آن، محل را ترک می‌کنند. در حالی که اگر به مبلغ جریمه خودرو بابت آن دقت داشته باشند، از این کار اجتناب کرده و رقم ۴۰ هزار تومانی را در لیست جرایم وسیله نقلیه خود، پذیرا نمی‌شوند.

پارک خودرو در پیاده رو

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در این خصوص توضیح داده است: ” توقف در حریم پیاده‌رو‌ یکی از انواع تخلفات ساکن است. این تخلف، باعث ایجاد بی‌نظمی ترافیکی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود. کسانی که جلوی در خانه‌ خود در پیاده‌رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیرمحل سکونتشان توقف می‌کنند برای ساکنان آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.”

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نحوه اعتراض به جرایم رانندگی “نحوه اعتراض به جریمه رانندگی” را مطالعه کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله حقوقی دلتا دیدن نمایید

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

برای تمیز کردن مبل به جای استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است روی رنگ پارچه تاثیر بگذارند، می‌توانید از مواد طبیعی مانند جوش شیرین استفاده کنید.
تمیز کردن مبل با جوش شیرین

تمیز کردن مبل با جوش شیرین یکی از روش‌های موثر و ایمن برای نظافت و نگهداری از مبلمان منزل است. پارچه‌های رومبلی در اثر استفاده طولانی مدت، دچار گرد و غبار، کثیفی، لکه‌های مختلف و حتی بوی نامطبوع می‌شوند و در برخی موارد این آلودگی‌ها، بیماری‌هایی همچون آسم و آلرژی را تشدید می‌کند. برای خلاص شدن از این مشکلات مختلف بهترین کار نظافت آن‌هاست. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید از مواد شیمیایی کمتر در نظافت خانه استفاده کنید، شست‌وشوی مبل با جوش شیرین یک گزینه مطلوب و بسیار موثر است که می‌توانید از آن کمک بگیرید. در این مطلب مجله دلتا شست‌وشوی مبل با جوش شیرین را به شما یاد می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین و سرکه

آیا تمیز کردن مبل با جوش شیرین ایده خوبی است؟

تمیز کردن مبل با جوش شیرین می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای باشد. بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از جوش شیرین به دلیل خاصیت سایندگی که دارد، برای تمیزکاری بسیار موثر است. اگر دوست دارید بدون استفاده از مواد شیمیایی مبلمان منزلتان را تمیز و لکه‌هایی را که بر اثر ریختن چای و غذاهای مختلف روی آن ایجاد شده پاک کنید، باید بدانید جوش شیرین به خوبی این کار را انجام می‌دهد. از طرفی بوی نامطبوع مبلمان شما که بر اثر کهنگی و ریختن مواد غذایی  روی آن ایجاد شده، به راحتی به وسیله جوش شیرین از بین می‌رود.

نکته: اگر می‌خواهید مبل را با جوش شیرین تمیز کنید، باید قبل از هر کاری ابتدا به کدها و نشانه‌هایی که زیر مبلمان نوشته شده، توجه کنید و مطمئن شوید که استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن آن به بافتش آسیب وارد نمی‌کند.

بهترین روش تمیز کردن مبل پارچه ای

مزایای استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن مبلمان

  • هزینه پایینی دارد.
  • ماده‌ای طبیعی و غیرسمی است.
  • جوش شیرین خام، نم و رطوبت را به خود جذب می‌کند.
  • بوی نامطبوع ایجاد شده در مبلمان را از بین می‌برد.
  • بسیاری از میکروارگانیسم‌ها را نابود می‌کند.

نحوه تمیز کردن مبل با جوش شیرین

وسایل مورد نیاز

  • یک ظرف مناسب
  • مقداری آب ولرم
  • جوش شیرین
  • پارچه میکروفایبر یا اسفنج

آموزش شستن مبل در منزل

مرحله اول

اولین و مهم‌ترین مرحله تمیز کردن مبل با جوش شیرین این است که هر چیز اضافی را از روی مبلمان بردارید. سپس به وسیله جاروبرقی، مو و خاک و همه ذرات به جا مانده از مواد غذایی را از روی مبل‌ها تمیز کنید. بهتر است برای تمیز کردن درزها و فضای بین مبلمان از برس‌های کوچک‌تر و مخصوص جاروبرقی استفاده کنید.

مرحله دوم

حال که همه آلودگی‌های روی مبلمان را پاک کردید، وقت آن رسیده تا از شر لکه‌های روی مبلمانتان راحت شوید. اگر این لکه‌ها تازه ایجاد شده‌اند و هنوز بخش لکه‌‌دار مبلمانتان خیس است، بهتر است هر چه سریع‌تر با یک پارچه خشک و تمیز آن منطقه را خشک کنید تا علاوه بر ایجاد لک، بوی نامطبوعی در مبل ایجاد نشود.

نظافت منزل

مرحله سوم

در این مرحله توجه داشته باشید که برای تمیز کردن مبلمان با جوش شیرین، باید به نوع پارچه آن نیز دقت کنید. برای این کار کمی جوش شیرین را به صورت خشک روی لکه مورد نظر بپاشید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

مرحله چهارم

ماندن بیش از حد جوش شیرین روی مبل می‌تواند به پارچه مبلمان شما آسیب وارد کند. برای تمیز کردن آن یک اسفنج آغشته به آب ولرم بردارید و به آرامی روی محل لکه بمالید و جوش شیرین را به طور کامل از روی مبل پاک کنید. اگر لکه‌های ایجاد شده روی مبلمان عمیق و یا زیاد است و قدمت بیشتری دارد، بهتر است بعد از استفاده از جوش شیرین به وسیله یک اسفنج و کف صابون رقیق شده دوباره محل لکه را تمیز و بعد با دستمال خشک به خوبی مبل را خشک کنید.

چگونه مبل مخملی را تمیز کنیم؟

همچنین یکی دیگر از روش‌های شست‌وشوی مبل با جوش شیرین استفاده از این ماده به همراه الکل سفید، مقداری سرکه و آب گرم است. این محلول را به صورت اسپری روی نقاط کثیف بپاشید، سپس با کمک یک برس نرم و یا مسواک روی لکه بکشید. پس از مدتی لکه کاملا برطرف خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با روش‌های لکه‌بری مبلمان، “پاک کردن لکه‌های روی مبل” را مطالعه کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید